Home Art of Creations
Vragen? Bel snel 06-23 64 8008

UGGS schoenen webwinkel


Voor onze opdrachtgever UGGS Outlet Boots hebben wij de webwinkel ontworpen.


Onderstaand verhaal is van de internationale UGGS website. In 1978 kwam Brian Smith in Zuid-Californië aan met een zak vol sheepskin laarzen en vol hoop. Hij hield van het gevoel van sheepskin en was ervan overtuigd dat de rest van de wereld die liefde ooit zou delen. De stranden van Zuid-Californië waren sinds jaar en dag het epicentrum van een ontspannen, casual levenswijze, een levenswijze waarvan Brian dacht dat ze perfect bij zijn merk zou passen. Dus stichtte hij het merk UGG en begon hij sheepskin laarzen te verkopen. Die baarden meteen heel wat opzien. Halverwege de jaren tachtig was het merk UGG uitgegroeid tot het symbool van de ontspannen cultuur van Zuid-Californië. Het merk werd steeds populairder via surfwinkels en andere winkels langs de Californische kust, van San Diego tot Santa Cruz. UGG-laarzen werden niet langer alleen op het strand gedragen, maar ze begonnen overal te verschijnen, in dorpen en in steden en in elke laag van de maatschappij. Meisjes droegen de UGG-laarzen van hun surfervriendjes net zoals ze hun letterman-jacks droegen. Tijdens de wintermaanden werden UGG-laarzen in skiwinkels verkocht en waren ze te zien in skigebieden van Mammoth tot Aspen.
Het merk UGG werd een symbool voor iedereen die hield van sport en van een ontspannen, actieve levenswijze. Meer nog, er ontstond een emotionele band met de UGG-laarzen, en net zoals Brian gehoopt had, werden steeds meer mensen verliefd op het merk. Mensen droegen niet alleen graag UGG-laarzen, ze werden er echt verliefd op en wilden ze gewoon niet meer uittrekken. Aan het einde van de jaren negentig werd UGG opgemerkt door beroemdheden en mensen uit de modewereld. Tegelijkertijd vond er een culturele verschuiving plaats: mensen kozen steeds vaker voor een nonchalantere levenswijze en voelden zich daar goed bij, en UGG werd een van de symbolen van die levenswijze. Tegen 2000 was de liefde die op de stranden was ontstaan, uitgegroeid tot het icoon van een casual levenswijze. Rond die tijd nam de liefde voor UGG ook in het oosten toe, aan de andere kant van de Rocky Mountains en in Chicago. In 2000 waren de sheepskin laarzen van UGG voor het eerst te zien tijdens Oprah's Favorite Things®, waar Oprah nadrukkelijk verklaarde dat ze 'hééééélemaal weg was van haar UGG-laarzen'. Dat bracht de bal aan het rollen.